Mindenkiben létezik egy természetéből fakadóan legjobban hozzáillő tevékenység, melyet ideális esetben űznie kell.

2011. április 25., hétfő

Ez elment alundi, ez álmodott, ez felébredt, ez agyalt és ez az icikepicike pedig leírta a blogjában! : )

Most, hogy szünet van, akár 8-ig is tudok aludni! Apai ágon örököltem a koránkelést, de hogy még szünetben is kukorékolok, az már érdekes…
Viszont a bizarr álmoknak mégis van idejük megtalálni engem. Ma éjszaka egymás után álmodtam kettőt is. Nehogy unatkozzak! Elkértem Mamám Krúdy Gyula féle álmoskönyvét és próbáltam megfejteni, vajon mit jelenthetnek. Ha egyáltalán jelentenek-e valamit.

Álom 1
A legtöbb álmom Apumék házánál játszódik. Érdekes, hogy még egyik álmom sem játszódott itthon. Talán, mert még a valóságban sem fogtam fel, hogy itt lakunk. : )
Emlékszem arra, hogy többen voltunk a garázs előtti feljárón és mintha valami harcban lettem volna. Elég sokszor álmodok csatákat, veszélyes helyzeteket.
Ez is pont olyan volt.
Felnéztem az égre és láttam, hogy két hatalmas utasszállító tart egymás felé. Borzasztó közel voltak hozzám, szinte láttam a pilótákat. Az első naiv gondolatom az volt, hogy de jó, ez egy légi bemutató! Még a kezemet is összecsaptam örömömben. De leesett, hogy ez nem egy jól begyakorolt mutatvány. Az egyik repülő kitért a másik elől és össze-visszabukfencezett a levegőben, miközben a föld felé zuhant. Éreztem a pánikot nem csak magamban, hanem a társaimban is. Halványan érzékeltem, hogy elkezdenek futni mellettem, de engem leblokkolt a helyzet. A repülő visított, majd füstcsíkot húzva maga után eltűnt a hátak fölött, majd hatalmas robajjal becsapódott. A hang felébresztett kábulatomból és elkezdtem menekülni a törmelékek és a füst elől. Beugrottam a garázsba és zártam volna be az ajtót, amikor beömlött a füst és már nem láttam semmit sem.

Felriadtam, majd miután rendbeállt a szívritmusom felkeltem és kinyitottam kicsit az ablakot. Eszembe jutott, hogy a rokonaim aznap éjszaka utaztak ki Egyiptomba. Csak álltam és élveztem a hűvös éjszakai levegőt, majd beletúrtam a hajamba és „ Hát ez érdekes volt” arckifejezéssel visszabújtam az ágyba.

Álom 2
Ebben az álomban az tetszett, hogy néha külső szemlélőként láttam a dolgokat. Az előzőben nem láttam magam, most meg ide-oda ugrándozott a kép, mint amikor könyvet olvasok.

A kép az arcomról indult és ahogy távolodtam, úgy tágult a látószögem is. Egy bordó semelyágyneműs takaró alatt feküdtem ( elképesztő, milyen részletes álom volt! ) és békésen aludtam. Aztán a távolodásnak köszönhetően észrevettem, hogy egy idegen férfi fekszik mellettem. A hátán aludt, felsőtestét nem takarta semmi. Pont úgy nézett ki, mint az a férfi, akit olvasás közben szoktam elképzelni. Egyik karja a feje felett, a másik mellette pihent. Háttal feküdtem neki magzatpózba és nem féltem tőle. Sőt! Éreztem, hogy igazán szeretem őt és megbízom benne. Az álombeli énemet felébresztette egy kisbaba sírása. Kinyitottam a szemem és elmosolyodtam. Nem haragudtam, hogy felébresztettek, hiszen hogy is lehetnék mérges a saját Kicsinyemre. Épp felkeltem volna, amikor a féri fölém hajolt, nyomott a homlokomra egy csókot és megsimogatta a karomat.
-         Aludj csak! Majd én gondoskodok róla.
Álombeli énem sóhajtott egyet, majd visszacsukta a szemét. Addig én figyelmesen követtem tekintetemmel a férfi minden mozdulatát. Felhajtotta a takarót és kikelt a franciaágyból. Nem viselt semmit, csak egy boxeralsót. Hihetetlenül jól nézett ki. Épp olyan rövid volt a haja, hogy bele lehetett túrni, arca markáns, teste tökéletes, járása elegáns. Felment két lépcsőfokot, majd a félig nyitott ajtón keresztül bement a rózsaszín szobába. Odalépett a kiságyhoz és arcát elöntötte az apai szeretet. Amint megérintette a Kicsit, rögtön csillapodott sírása és csak nyöszörgött. Megérezte, hogy ott van az apukája. A férfi nyugtató hangon beszélt hozzá, majd egyik karjára helyezte és megnézte, kell-e pelenkát cserélni. Mikor úgy érezte, nincs rá szükség, a már előre odakészítette étel melegen tartóhoz nyúlt, kivett felőle egy cumisüveget, de nem volt éhes a Kicsi. Átette a jobb vállára és az ablakhoz sétált vele, miközben ringatta a babát. Simogatta a hátát és közben halkan dúdolt neki.
Álombeli énem meghallotta a férfi hangját, kimászott az ágyból és a kis szoba felé mentem. ( Itt megint önmagam voltam. ) Halványkék hálóing volt rajtam, ami minden lépésnél suhogott a bőrömön. Az ajtófélfának dőltem, onnan néztem a két legfontosabb személyt az életemben. Boldogság árasztott el és amikor a férjem rám nézett letörölhetetlen mosoly ült az arcomon. Odabújtam a bal karjához, megsimogattam a kis babánkat és arra gondoltam, hogy megérte a sok szenvedés és várakozás. Csak álltunk ott, ki tudja mennyi ideig bámultuk a kivilágított várost.
Aztán megint kiléptem magamból, szintén távolodtam és felébredtem.
Így én még életemben nem vigyorogtam.
Mit jelenthet ez az álom?
a, ezt teszi velem a Fekete Tőr Testvériség sorozat, ha éjszaka olvasom.
b, elszabadult a fantáziavilágom
c, már láttam ezt a jelenetet egy filmben és összerakta az agyam a képet
d, jövő

Mit jelentenek az álomok?
Szó szerint nem tudtam rákeresni arra az álmoskönyvben, hogy „repülő”. Sajnos Krúdy nem szánt neki helyet bizonyos okok miatt.
Viszont amit a robbanásról írta, azt érdekes volt. Azt írta, hogy ha robbanást hallunk, szerelem várható.
Óóóóha!
Füstöt látni: felmagasztalnak
ÓÓÓÓÓóóóóóóha! Mi lesz ebből!
Amikor ezt elolvastam, már akkor beindult az agyam, hát még a babás álom után!
Nagyon várom már a következő éjszakákat, hogy miket nem tudok én álmodni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése